~Its All About Nature n Passion~

Wednesday, 15 August 2018

Kembali Hamil Selepas 6 Tahun | Wanita Ini Temui Ikhtiarnya

23:25 0
Kembali Hamil Selepas 6 Tahun | Wanita Ini Temui Ikhtiarnya
Testimoni Set Kehamilan Shaklee

Pernah tak anda berada dalam situasi ini, bila kita dapat berita gembira yang kawan baik kita disahkan hamil? Sebagai sahabat mesti kita pun teruja sekalikan? Nah Saya kongsikan pengalaman wanita ini yang berjaya hamil anak ketiga selepas 6 tahun tidak hamil.


PENANTIAN SATU PENYIKSAAN, BERKAT IKHTIAR DENGAN SUPLEMEN DENGAN IZIN ALLAH SAYA DISAHKAN HAMIL
.

Penantian satu penyiksaan. Dulu saya mendengar je ungkapan ni tapi tak pernah benar benar merasainya.
.

Saya seorang ibu kepada 2orang anak. Kedua-dua anak saya dilahirkan secara pembedahan kerana kedudukan mereka songsang disebabkan masalah bicornuate uterus(rahim abnormal). Walaupun melahirkan secara pembedahan saya bersyukur dan redha kerana sekurangnya saya dikurniakan cahaya mata berbanding mereka yang kes mcm saya, ada yang tak berpeluang ada cahaya mata.
.

Jarak kedua-dua anak saya tak begitu jauh. Anak sulung setahun lebih, saya dah hamil anak kedua. Alhamdulillah tiada masalah semasa hamil atau selepas melahirkan.
.

Setelah melahirkan anak kedua, atas nasihat doktor saya menjarakkan kehamilan dengan mengambil implanon sebagai perancang bermula Disember 2011. Saya memakainya selama 3tahun. Selama tu juga saya tidak datang period.
.

Selepas menanggal implan pada Disember 2014 , saya fikir tahap kesuburan saya akan kembali normal. Yer lah memandangkan jarak kedua anak sebelum ni pun tak jauh sangat. Jadi saya fikir saya ni jenis subur agaknya jadi sebaik menanggal implan mesti senang je nak lekat.
.

Period dah kembali normal. DUA TIGA TAHUN berlalu masih belum ada apa-apa tanda. Saya mula risau. Saya pernah bertanyakan pada doktor, menurut doktor memang ada sesetengah orang setelah memakai implan tahap kesuburan lambat untuk kembali normal.
.

Saya pun mula berusaha, pada mulanya saya mengambil vitamin kesuburan secara konsisten seperti B-Complex yang dilengkapi asid folic. Kemudian Gla Complex untuk meningkatkan kesuburan. Di samping vitamin asas yang lain yang saya dah ambik sebelum-sebelum ni lagi. Beberapa bulan masih juga menunggu.
.

Setiap kali haid agak hampa. Saya pernah menangis jugak bila haid datang. Baru saya memahami perasaan siksanya penantian itu. Dengan orang sekeliling yang asyik bertanya bila nak tambah dan terutama anak-anak sendiri yang asyik bertanya “bila kita nak dapat baby” oh tertekan jugak kadang-kadang. Yerlah saya sendiri risau juga dengan umur semakin bertambah. Saya cuma jawab “kita doa sama-sama oke”
.

Pada awal Januari 2018 suplemen CoqTrol berada di pasaran. Saya mendengar kelas daripada pakar nutrisi betapa pentingnya pengambilan Coq dalam memberi tenaga pada sel sel tubuh badan kita. Rupanya sel ovum merupakan sel terbesar dalam badan wanita. Dan sel sperma pula merupakan sel terkecil dalam badan manusia.
.

Dan untuk pergerakan aktif sel-sel ini bertemu “cinta hati” memerlukan “tenaga”. Dan CoqTrol dapat membantu meningkatkan tenaga sel-sel ini. Ada ujian yang dijalankan menunjukkan kesan pengambilan suplemen ini pada jumlah sperma dan pergerakan sperma. Keyakinan saya bertambah bila ada seorang customer berkongsi pengalaman dia ikhtiar hamil, kata doktornya “this suplemen(coq10) is very good for your ovum”. Mendengarkan ini buat saya fikir, saya dan suami memerlukan tambahan suplemen ni, mungkin ada yang belum cukup.
.

Sebaik berada di pasaran saya terus beli dan makan bersama-sama suami. Sambil meneruskan vitamin-vitamin lain sebelum ni. Saya juga lebih mengambilberat dengan waktu subur, saya mencatatnya, menggunakan bantuan application di smartfon dan juga menggunakan ovulation kit.
Saya betul-betul berusaha kali ni selain dari terus berdoa dan minta orang sekeliling mendoakan juga.
.

Alhamdulillah dengan izinNya. Setelah habis sebotol CoqTrol, period saya lambat dan syukur saya disahkan positif hamil anak ketiga. Ye, Pada usia anak kedua 7tahun. Jarak sungguh kali ni. Suka betul kakak-kakak mendapat berita kehamilan ini. Kini, Kandungan dah nak masuk 5bulan, gerakan baby pun dah mula dirasai. Terasa rindu sungguh perasaan ni. Doakan kami ye.
.

Melalui ‘struggle’nya berusaha kali ni buat saya ingin berkongsi kisah ini. Pada yang masih menanti cahayamata jangan putus asa. Teruskan usaha. Usaha perlukan masa, pengorbanan dan kesungguhan. Melaburlah untuk kesihatan kita dan pasangan. Bila badan sihat, sel sihat insyaAllah badan kita akan sedia untuk hamil. Dan paling penting senjata utama kita adalah DOA.

Coq trol Shaklee untuk hamil


Kongsikan kisah ini jika anda juga ingin membantu orang-orang sekeliling. Semoga perkongsian ini dapat membantu pada mereka yang memerlukan. Alhamdulillah syukur pada Allah, terima kasih atas doa semua dan terima kasih Shaklee.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5
TESTIMONI 41 : HARTINI BADRI
******************************************

Bagaimana? anda teruja tak baca kisah Puan Hartini tadi? Jika anda atau kenalan sedara mara yang memang tengah berusaha untuk ikhtiar nak hamil, anda boleh kongsikan dengan mereka yer.

Sekiranya anda nak dapatkam vitamin Shaklee untuk set kehamilan seperti di atas, anda boleh hubungi Saya atau boleh membuag pembelian online menerusi eSell dibawah yer.


Hubungi : 010-9749611
COD : Lekir, Sitiawan, Manjung, Lumut
POS : Seluruh Malaysia menggunakan POSLAJU MALAYSIA | Brunei | Indonesia | Singapore

Testimoni Sakit Lutut Pulih Akibat Suntikan Perancang Keluarga

00:04 0
Testimoni Sakit Lutut Pulih Akibat Suntikan Perancang Keluarga
Agen Shaklee Manjung Aktif


Kali ni nak kongsikan kisah Puan SITI LAILATUL QADR yang mengalami sakit lutut kesan daripada suntikan perancang keluarga yang diambil beliau selepas melahirkan cahayamata.

Assalamualaikum. Nama saya Siti Lailatul Qadr. Saya merupakan seorang pekerja swasta. Saya ingin kongsikan pengalaman saya yang mengalami beberapa kesan sampingan selepas mengamalkan suntikan perancang keluarga.
.
Saya merupakan seorang isteri dan juga ibu kepada 2 orang cahaya mata lelaki. Saya merasakan diri saya seorang yang bertuah kerana diberikan Allah nikmat melahirkan anak secara normal (anak pertama) dan kaedah pembedahan (anak kedua). Walaupon kebanyakan wanita akan berasa gerun dengan perkataan ‘czer’, tetapi saya menganggap ianya adalah rezeki buat saya kerana dapat melalui kedua-dua pengalaman bersalin yang sangat berharga.
.
Oleh kerana saya telah melahirkan anak kedua secara pembedahan (czer), saya dan suami merancang untuk menjarakkan kehamilan yang seterusnya. Setelah berbincang, kami sepakat untuk mengambil suntikan perancang keluarga atau lebih dikenali sebagai suntikan DEPO. Suntikan ini sangat terkenal di kalangan wanita yang ingin merancang kehamilan dan ianya dilakukan 3bulan sekali.
.
Saya mendapatkan suntikan depo yang pertama di klinik kesihatan sekitar April 2017. Setelah beberapa minggu, saya mendapati diri saya kerap mengalami sengal-sengal badan dan sakit lutut secara tiba-tiba. Pada mulanya saya menganggap ianya adalah sakit badan yang biasa-biasa memandangkan saya perlu bekerja dan menguruskan hal rumah tangga setiap hari.
.
Kemudian, saya meneruskan dengan suntikan depo yang kedua sekitar Julai 2017. Keadaan yang sama berlaku terhadap diri saya. Masalah sengal-sengal badan dan sakit lutut yang kerap berlaku menyebabkan saya stress. Suami juga pelik kerana sebelum ini saya tidak pernah mengadu sakit-sakit badan kepadanya. Saya juga mengalami gangguan haid sepanjang saya menggunakan suntikan depo. Saya bertambah stress.
.
Setelah berbincang, saya dan suami memutuskan untuk tidak meneruskan lagi suntikan depo yang ketiga. Saya tahu bahawa masalah yang saya hadapi seperti sengal-sengal badan, sakit lutut dan haid terganggu merupakan kesan sampingan akibat suntikan depo yang saya ambil. Suntikan tersebut telah menyebabkan hormon saya menjadi tidak stabil dan saya nekad untuk berhenti daripada mengambil suntikan depo lagi.
.
Sebulan lebih berlalu, selepas berhenti mengambil suntikan depo saya beranggapan semuanya akan kembali normal, tetapi malangnya anggapan saya salah. Saya tetap mengalami sengal-sengal badan dan sakit lutut. Haid juga masih tidak datang hampir 8 bulan! Saya mula mencari alternatif lain seprti berurut tetapi kesannya masih sama. Akhirnya, saya sedar semua yang terjadi berpunca dari hormon yang tidak stabil dalam badan dan saya nekad untuk detoks badan saya.
.
Memandangkan saya merupakan seorang ahli Shaklee yang sah, saya faham setiap fungsi produk dan kebaikannya. Saya mula minum Vivix dan makan Alfafa untuk detoks badan saya memandangkan kedua-dua produk ini ialah agen detoks terbaik. Kemudian, saya teruskan dengan GLA Complex untuk stabilkan kembali hormon dalam badan. Saya juga mengamalkan BComplex, Omega Guard dan Ostemetrix setiap hari untuk bantu mengurangkan sengal-sengal badan dan sakit lutut yang saya alami.
.
Setelah dua bulan konsisten mengamalkan supplemen Shaklee ini, alhamdulillah badan saya kembali cergas. Saya tidak lagi mengalami sakit lutut dan paling menggembirakan haid saya kembali normal. Saya tahu setiap perancang keluarga mempunyai kesan sampingan berbeza bergantung pada tahap keupayaan badan seseorang. Saya sangat bersyukur kerana telah berjumpa penyelesaian kepada masalah yang saya hadapi dengan izin Allah jua. Alhamdulillah, terima kasih Shaklee.
Pengedar Shaklee Manjung Aktif


Alhamdulillah, akhirnya Puan Siti Lailatul Qadr temui penawarnya. Jika anda yang membaca kisah Puan Laila ingin mendapatkan vitamin yang digunakan oleh beliau anda boleh menghubungi Saya atau boleh membuat belian secara online melalui eSell yer.

Pengedar Shaklee Manjung

Sebarang pertanyaan berkaitan boleh rujuk butiran dibawah.

Hubungi : 010-9749611
COD : Lekir, Sitiawan, Manjung, Lumut
POS : Seluruh Malaysia menggunakan POSLAJU MALAYSIA | Brunei | Indonesia | Singapore

Tuesday, 14 August 2018

Cara Terbaik Mengawal Paras Gula Dalam Darah untuk Pesakit Diabetes

00:31 0
Cara Terbaik Mengawal Paras Gula Dalam Darah untuk Pesakit Diabetes
Cara turunkan kencing manis

Paras gula dalam darah selalunya berkait rapat dengan mereka yang mempunyai penyakit diabetes ataupun kencing manis.

Apa itu Diabetes atau Kencing Manis?


Secara amnya, penyakit Diabetes adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Keadaan ini dipanggil hiperglisemia. 

Paras gula dalam darah dikawal oleh pankreas iaitu organ yang menghasilkan hormon insulin.

Penyakit Diabetes disebabkan oleh kekurangan insulin. Ia menyukarkan proses untuk mengeluarkan gula dalam darah dan dalam masa yang sama ia turut menjejaskan sel dalaman untuk membekalkan tenaga.

Terdapat 2 jenis Diabetes:


  •  Jenis I ( Insulin Dependent Diabetes Melitus)
    - berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas atau tiada langsung. Jenis I mendapat simptom ketika zaman remaja atau sebelum mencecah 40an. Sekiranya pankreas gagal hasilkan insulin dan rawatan bagi mengawal tahap glukosa darah.

  • Jenis II 
- Badan mengalami kerintangan insulin iaitu badan tak dapat menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Biasanya ia kerap berlaku pada mereka yang berumur lebih 40-an

Dalam bahasa mudahnya, Pankreas masih mengawal insulin tapi perlu dikawal pengambilan makanan, berat badan, senaman dan pengambilan ubatan.

Cara Mengawal Paras Gula Dalam Darah


  • Menjalani gaya hidup yang sihat.
  • Pengambilan makanan sihat dan seimbang.
  • Melakukan aktiviti fizikal seperti senaman
  • Pengawalan berat badan
  • Bersilaturrahim
  • Pengambilan ubatan yang terkawal
  • Mengamalkan pengambilan suplemen semulajadi 

Cadangan Suplemen Semulajadi Shaklee Untuk Pesakit Diabetes


Pengambilan suplemen ini merupakan cadangan alternatif untuk mereka yang ada Diabetes. Antara vitamin yang dapat membantu mengawal paras gula dalam darah adalah seperti berikut.

Vivix Shaklee

Vivix bantu kawal gula dalam darah

• Minuman yang sangat tinggi kandungan antioksidan dan resveratrol dengan gabungan polifenol membantu sel jadi lebih sihat dan dapat membantu untuk menurunkan paras gula serta membantu badan jadi lebih sensitif terhadap pengeluaran insulin.

ESP (Energizing Soy Protein)

Esp untuk turunkan bacaan kencing manis

• Membantu pankreas supaya boleh menghasilkan insulins yang baik.

GLA Complex

• Ejen anti-radang yang dapat membantu mengurangkan simptom kesakitan saraf.

Omega Guard

• Membantu menurunkan risiko diabetes dan penyakit kardiovaskular.

Vitamin C

vitamin c shaklee

• Membantu meningkatkan imuniti dan melawan jangkitan. Ia juga bantu mengelakkan gula dalam sel menjadi gula alkohol.

Garlic Complex

• Mengandungi allicin yang membantu merendahkan paras gula didalam badan.





Sekiranya anda ingin mendapatakan vitamin untuk kawal paras gula dalam darah secara online. Anda boleh klik button eSell dibawah. Pembelian vitamin boleh dibuat menggunakan debit atau kredit card.


Tetapi sekiranya anda ingin mendapatkan khidmat nasihat daripada Saya berkaitan produk dan masalah berkaitan serta cara makan. Anda boleh terus menghubungi Saya seperti yang tertera dibawah. 

Hubungi : 010-9749611
COD : Lekir, Sitiawan, Manjung, Lumut
POS : Seluruh Malaysia menggunakan POSLAJU MALAYSIA | Brunei | Indonesia | Singapore