~Its All About Nature n Passion~

Saturday, 4 November 2017

Cara Nak Hilangkan Luka Dan Parut Akibat Kemalangan Dengan Cepat

12:26 0
Cara Nak Hilangkan Luka Dan Parut  Akibat  Kemalangan Dengan Cepat
Luka dan parut dah menjadi lumrah pada mereka yang mengalami kemalangan. Di sini Wana nak kongsikan cara terbaik untuk hilangkan luka dan parut akibat kesan kemalangan. Kisah yang dilalui Puan Rohaida Nayan bermula begini.

Hilangkan Luka dan Parut Kemalangan


Tragedi suami kemalangan semasa aktiviti riadah berbasikal menuruni bukit 4 tahun lepas masih terbayang lagi.
.

Bahagian muka beliau luka-luka akibat tersagat tanah merah, selepas sahaja cuci luka beliau, saya terus suggest vitamin untuk kulit dan beliau mengambil vitamin-vitamin ini secara konsisten sebab risau luka-luka ini akan meninggalkan parut.
.

Takut la tu satgi kureng la kehenseman beliau. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚Bersemangat beliau snap pic nak tengok perubahan dari sehari ke sehari, huaaaaaa ☺️☺️
.

Ternyata cepat proses pemulihan luka di wajah beliau, dah hensem balik.
.

Start dari hari itu beliau mula jatuh cinta dengan Shaklee, haaaaaa nampak semakin elok dan tiada parut. Lebiu lah Shaklee ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜


Agen Shaklee Manjung Aktif

******

Alhamdulillah jumpa jalan penyelesaian yang terbaik. Jika anda berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee. Anda boleh hubungi Wana. Jika anda ingin dapatkan vitamin Shaklee secara COD, Wana merupakan Pengedar Sah Shaklee di kawasan Manjung, Sitiawan dan Lekir. Selain itu Wana juga ada membuat perkhidmatan pos ke seluruh Malaysia.


Wana Mohd Tahir | 010.9749611
Email: cikwana@gmail.com

COD: Caltex Batu 6 Lekir | Giant Manjung
Poslaju: Seluruh Malaysia


Monday, 16 October 2017

7 Langkah Pencegahan Penyakit Tangan Kaki dan Mulut (HFMD) Untuk Kanak-kanak.

09:36 0
7 Langkah Pencegahan Penyakit Tangan Kaki dan Mulut (HFMD) Untuk Kanak-kanak.
Penyakit Tangan kaki dan Mulut atau Hand Foot and Mouth Desease (HFMD) terjadi disebabkan oleh jangkitan virus dari golongan enterovirus. Penyakit HFMD ini mudah berjangkit dikalangan Kanak-kanak yang berusia bawah 5 tahun. Ada 7 langkah pencegahan Penyakit Tangan Kaki dan Mulut untuk kanak-kanak yang boleh kita praktikkan sebagai ibu bapa.


Cara Mencegah Penyakit Tangan kaki dan mulut



7 Langkah Pencegahan Penyakit Tangan Kaki dan Mulut (HFMD):


  1. Cuci tangan dengan sabun dan air bersih sebelum menyediakan makanan, selepas ke tandas, selepas menukar lampin anak dan selepas mencuci najis anak.
  2. tutup mulut dan hidung dengan tisu ketika bersin dan batuk.
  3. Jangan berkongsi barang-barang peribadi seperti berus gigi, sapu tangan, tuala, cadar, cawan, sudu dan garpu.
  4. Mandi dan tukar pakaian selepas pulang dari tempat kerja sebelum bermesra dangan anak kecil atau bayi.
  5. Cuci alat mainan, permukaan meja, kerusi dan lantai yang dicemari air liur anak.
  6. Elakkan membawa anak kecil ke tempat awam seperti pusat membeli belah, pawagam, kolam renang, pasar dan stesyen bas.
  7. Boleh berikan anak anda makanan tambahan seperti vitamin untuk kuatkan imun badan mereka.
Disini Wana ingin kongsikan pengalaman serang Ibu yang berdepan dengan anak yang dijangkiti virus HFMD. Moga perkongsian ini dapat membantu ibubapa diluar sana untuk atasi masalah anak kecil yang dijangkiti Penyakit Tangan Kaki dan Mulut (HFMD).

**************************************************************


Pengedar Shaklee Manjung Aktif


Nama Saya Nor Hawana Mohd Tahir. Saya bekerja sebagai Pembantu Pustakawan dan mempunyai 2 cahaya mata. Kali ni Saya nak berkongsi kisah anak lelaki Saya Naeem Akmal yang terkena penyakit tangan kaki mulut atau HFMD.
.

Kisah anak Saya bermula pada awal tahun 2017 yang lepas. Saya telah menghantar anak Saya ke sekolah tadika. Baru je mula sekolah sekitar 2 minggu macam tu dia dah kena cuti.
.

Alkisahnya, tangan siku kaki dan tepi mulut anak Saya tumbuh biji-biji merah dan biji air gelembung. Saya sedar biji-biji ni tumbuh pun hari kedua selepas anak Saya mengadu dia tak boleh nak berjalan dan memakai selipar. Biji- biji ni tumbuh selepas dia demam.
.

Kita ni bila dah jadi Ibu dengar ke tengok anak tak sihat mulalah jiwa tu berkocak semacam kan. Bukan apa risau tengok keadaan anak. Ibu mana lah sanggup tengok anak kecil kesakitan macam tu kan. Saya kurang pasti dia dapat HFMD dari mana. 
.

Saya tunjuk pada kawan-kawan dan kakak. Masing-masing confuse sama ada anak Saya kena HFMD atau Chicken pox. Saya yang dengar ni mula lah gelabah. Petang tu lepas kerja, Saya terus bawa anak pergi Klinik.
.

Masa di klinik doktor pun tak pasti sama ada HFMD atau tak sebab dalam mulut anak takde tumbuh biji merah. Dapatlah ubat demam dan ubat sapu. Balik je rumah  Saya ambil herba blend dan mandikan anak Saya dengan basic H. Semua baju-baju anak pun Saya rendam dengan Basic H. 
.

Kebetulan Saya ada dapat beberapa stick Nutriferon, Saya pun bagi pada anak. Chewable vita C pun Saya bagi juga. Tapi anak lelaki Saya ni kurang gemar benda masam jadinya susah gak la nak paksa dia makan vitamin tu.
.

Kalau nak tahu, Saya memang selalu sapu herbal blend dan mandikan anak dengan basic H bila badan anak-anak dah start dedor nak demam.☺ Kiranya ni tindakan pantas Saya sebelum bawa dorang ke klinik. Okay, sambung kisah tadi.
.

Alhamdulillah, lepas beberapa hari biji-biji merah yang ada di tepi mulut, tangan, siku dan kaki pecah dan kering. Lega sangat bila tengok keadaan anak beransur pulih dan boleh menjalankan aktiviti harian seperti biasa.
.

Moga perkongsian Saya ni dapat memberi manfaat untuk kawan-kawan, ibu-ibu dan ayah-ayah  yang membaca yer.

Akhir kata, Alhamdulillah sekali lagi dan terima kasih Allah sebab temukan Saya dengan Shaklee.


******************************************************************

Jika korang berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee korang boleh menghubungi Wana seperti maklumat yang tertera dibawah yer.



Wana Mohd Tahir | 010.9749611
Email: cikwana@gmail.com
COD: Batu 6 Caltex|Giant Hypermarket Manjung

Wednesday, 4 October 2017

16 TAHUN SAKIT GASTRIK, AKHIRNYA WANITA INI BERJAYA JUGA PULIH DARI GASTRIKNYA

06:00 0
16 TAHUN SAKIT GASTRIK, AKHIRNYA WANITA INI BERJAYA JUGA PULIH DARI GASTRIKNYA
Hai korang, kali ni Wana nak kongsi dengan korang kisah seorang wanita dulunya seorang penghidap gastrik tapi kini, Alhamdulillah dah semakin pulih gastriknya. Nak tahu apa yang Kakma amalkan, meh kita baca kisah Kakma ni yer.

Sakit gastrik kronik


Kakma ingin kongsikan pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh.Kakma kena serangan gastrik yang pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun.Bayangkan berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.
.

Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat gastrik.Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas berbuka mesti kena juga gastrik.kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin perut, tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan.

Gastrik kronik

Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun hanya hilangkan sakit sahaja.
.

Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP (Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik.Kakma juga makan peppermint ginger untuk buang angin dalam badan.Seperti kita tahu halia sangat bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tk boleh telan air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.
.

Ini lah set Gastrik yang kakma ambil.

 Energizing Soy Protein –ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. 
.

Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan.
.

Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat kan.
.

Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.

Pengedar Shaklee Aktif Manjung

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4


TESTIMONI 8 : MAISARAH MD SAUPI
******************************************

So, gastrik jangan dipandang enteng tau. Cepat-cepat ikhtiar. Wana sendiri pun penghidap gastrik. Aduh, kalau datang gastrik tu, memang tak larat sungguh nak bergerak ke ape.

Korang kalau nak dapatkan vitamin untuk gastrik, korang boleh hubungi Wana yer. Moga perkongsian Wana kali ni dapat manfaat untuk korang. Daa..

Wana Mohd Tahir,
Pengedar Sah Shaklee
010.9749611
#shakleemanjung