~Its All About Nature n Passion~

Sunday, 23 September 2018

Testimoni Cara Hilangkan Ulser Mulut Dengan Cepat

23:43 0
Testimoni Cara Hilangkan Ulser Mulut Dengan Cepat
Testimoni cara hilangkan ulser mulut dengan cepat


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Saya Wan Norasiah Wan Mohd Nor, ibu kepada 4 orang cahaya, 3 hero dan sorang heroin. Suka saya nak berkongsi #shakleeeffect setelah mengamalkan supplemen Shaklee.

Sebenarnya saya mempunyai masalah ulser mulut sejak dari sekolah, universiti hinggalah dah kahwin dan beranak pinak. Boleh dikatakan setiap bulan ulser dalam mulut. Ulser ini bukan yang biasa-biasa.

Biasanya ulser berlaku di bibir, gusi dan lidah, kadang-kadang ia berlaku serentak. Allah, orang yang pernah kena saja tahu bagaimana azabnya. Kebiasaannya ulser berlaku datang sekali pakej sakit-sakit dan lemah-lemah badan serta ia menyerang sakit kepala.

Ulser dalam mulut tetapi kesannya seluruh badan. Badan rasa letih, lesu dan lenguh-lenguh dan rasa macam nak demam.

Emosi juga terganggu, ye la bila ulser dekat lidah, kita tak boleh makan seperti biasa tapi perut lapar. Kadang-kadang berair mata nak habiskan nasi suku pinggan. Usah cakap lauk pauknya, dapat telan nasi kira syukur sangat-sangat itupun makan disulami air masak.
.

Nak bercakap memang tak selesa. Suami memang faham sangat-sangat bila penyakit itu datang. Tak boleh tanya banyak, isyarat je.

Sampai satu tahap terpaksa amik MC sebab memang tak boleh buka mulut. Ye la macam mana nak masuk kelas ngajar, nak buka mulut pun sakit.
.

Allah, rasa macam tiada penyelesaian sebab semua petua-petuan saya dah cuba. Pantang orang cakap ubat ulser, saya akan ikut sebab seksanya menanggung sakit ulser. Asam keping, Bonjela, Marjerin, Garam, Madu, Listerin dan macam-macam lagi.
.

Pernah letak garam, asam keping pada tempat ulser, Allah... sampai menangis, pedih tuhan saja yang tahu. Taubat tak nak buat dah.
.

Pergi jumpa doktor pun dibagi oral aid untuk tahan sakit saje tapi tidak merawat ulser tu.                   Kadang-kadang terfikir  juga, lama-lama kena ulser takut kena barah. Doktor kata barah pun bermula dengan ulser. Allah semakin takut saya.
.

Sampai la satu masa saya ambil supplemen Shaklee set ulser mulut. Set itu mengandungi ESP, B Complex dan Vitamin C. Konsisten setiap hari tanpa jemu.
.

Tanpa disedari, hari-hari, minggu-minggu dan bulan-bulan yang dilalui tanpa gangguan ulser, hidup terus berubah. Tiada lagi muka monyok, bad mood dan murung. Setiap hari boleh tersenyum sampai ke telinga.

Terima kasih Shaklee. selamat tinggal derita. Syukur sangat-sangat.

Saya berkongsi kisah benar saya agar semua orang yang senasib dengan bebas dari ulser. Ia umpama mimpi ngeri. Jom amalkan supplemen Shaklee. Kalau ada dengar emak-emak kita atau sesiapa saja ada ulser, bantulah mereka. Mencegah lebih baik dari mengubati.


Testimoni ulser mulut cepat hilang

***

Kisah diatas merupakan testimoni Puan Wan Norasiah yang mengalami ulser mulut. Jika anda yang membaca kisah ini mengalami masalah yang sama seperti Puan Wan Norasiah, anda boleh hubungi Saya untuk dapatkan Set Ulser Shaklee.

Contact,
Wana Mohd Tahir
0109749611

Saturday, 22 September 2018

"Jika Saya lemah bagaimana nak jaga mereka..." | Wanita ini akhirnya bangkit mengubah diri demi anak-anak

23:39 0
"Jika Saya lemah bagaimana nak jaga mereka..." | Wanita ini akhirnya bangkit mengubah diri demi anak-anak
Kisah Puan RIZATULRISHAH MOHD SHAHARUDDIN yang berjaya mengubah penampilan dan kesihatan kulit beliau sekaligus beliau perolehi keyakinan diri.

tips turunkan berat badan
Sumber Google : Kembali Keyakinan Diri

Alhamdulillah. Itulah ayat pertama yang dapat diungkap apabila bertanyakan bagaimana kehidupan saya dengan Shaklee. Syukur dengan nikmatNYa kerana asbab dengan bertemankan Shaklee saya dapat menikmati kesan yang baik dan sangat mempengaruhi kehidupan kini.

Saya Rizatulrishah bt. Mohd Shaharuddin seorang isteri berumur 44 tahun merupakan seorang ibu kepada 3 anak perempuan comel yang berbagai peringkat usia dari umur 13thn, 3thn dan 1thn 7 bulan. Kehadiran permata hati ini memerlukan saya memiliki kecergasan dari segi mental dan fizikal yang sihat untuk menjadi ibu atau ummi yang hebat untuk mereka serta mengimbangi kehidupan seharian mereka yang sentiasa cergas serta masih menyusukan anak ketiga.
.
Jika saya lemah, cepat letih, tidak bertenaga bagaimana saya perlu menjaga mereka di samping kerjaya hakiki saya yang juga memerlukan komitmen yang tinggi. Dari situlah saya belajar tentang produk Shaklee yang dapat membantu saya dalam mendapatkan keperluan nutrient serta menjadikan penampilan saya yang lebih sihat selepas saya dikurniakan lagi dua orang anak kecil yang comel dan bijak.
.
Anak sulung juga sangat menyokong kerana melihat Ummi yang nampak dah macam makcik makcik bawang....hahahaha....serabai, mula gemuk dan kusam. “Ok...Ummi have to do something.”....AND now...” I made it girls”
.
YOUTH Skincare...yes!!!! Memang fall in love lah kata orang. Saya memang mencari-cari produk yang selamat dan bebas dari bahan-bahan kimia yang berbahaya. Saya sangat berhati-hati dalam memilih produk skincare kerana kulit saya jenis yang sensitive dan dalam masa yang sama masih menyusu.
.
Pernah di zaman remaja masa belajar saya terjebak dengan produk yang akhirnya membuatkan kulit saya asyik naik jerawat dan berminyak. Nyesal tau masa tu. Dengan YOUTH Skincare kulit kusam, jerawat saya dapat dipulihkan. Parut jerawat pon dan pulih. Jeragat yang dah mula melambai-lambai nak menghiasi kulit pun dah tiada.
.
Bila dan masuk usia 44 tahun dah tentu garis-garis penuaan atau wrinkle dah mula wujud kan....Alhamdulillah dengan Youth keadaan ini dapat diatasi. Saya dapat lihat perbezaan dengan ketara. Memang tidak salah saya memilih YOUTH tambahan saya pula jenis spesies yang tidak suka bermekap tebal untuk menutup cela. Kini dah 1 bulan lebih saya menggunakan YOUTH. Jika ada yang tercari-cari set skincare bagi saya YOUTH lah jawapannya.
.
Well...apa yang boleh saya katakan keperluan vitamin atau supplement  itu perlu untuk menampung kekurangan nutrient yang kita dapat dari makanan. Dapatkan panduan yang betul dan Shaklee adalah pilihan saya.
.
Alhamdulillah saya dah berjaya turunkan berat 3.5kg, kulit yang lebih sihat, kulit wajah yang berseri, tidak lagi kusam, kasar dan naik jerawat lagi, minda cergas dan bertenaga.
.
Saya juga belajar gaya hidup yang lebih sihat serta berpengetahuan tentang kesihatan. Terima kasih Allah atas segala-galanya. Terima kasih Shaklee kerana jadi ‘teman nutrient’ saya.
LOVE by RIZZ💖
cara turunkan berat badan

Bila ada desakan dari insan tersayang mesti kita nak 'all out' kan..tak salah pun untuk dapatkan kesihatan optimum dan sekaligus dapat bonus kulit cantik lagi.

Korang kalau ada masalah macam Puan ni, korang pun boleh ikhtiar dengan Shaklee tau. Korang contact Wana yer.


Wana,
010-9749611
Agen Shaklee

Friday, 21 September 2018

Kesan Positif Urutan Prenatal, Ibu Hamil Kena Tahu!

22:38 0
Kesan Positif Urutan Prenatal, Ibu Hamil Kena Tahu!
kesan urutan prenatal


Urutan Prenatal? Eh, bukan lepas bersalin ke baru boleh mengurut? Hah...mesti anda tertanya-tanyakan, kenapa lah masa hamil pulak kena urut ni.

Apa itu urutan Prenatal?


Urutan prenatal ni ialah sejenis terapi untuk ibu hamil. Urutan yang menakjubkan ini sebenarnya mempunyai banyak kesan positif buat ibu hamil. 

8 Kesan Positif  jika lakukan urutan prenatal.


  1.  Ia dapat melegakan kesakitan pada tubuh.
  2.  Selain itu, ia dapat mengurangkan bengkak di kaki.
  3.  Dapat membantu menghilangkan kesan sampingan metabolisme yang menyebabkan kesakitan.
  4.  Ia juga dapat meningkatkan kualiti tidur sekali gus membantu membuatkan badan merasa lebih sihat.
  5.  Bukan tu saja, ia juga dapat meredakan sakit dibahagian kepala.
  6.  Urutan prenatal juga membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan oksigen dalam tisu dan otot.
  7.  Kebiasaannya ibu hamil terdedah dengan masalah tekanan dan stress. Jadi untuk kurangkan simptom depresi dan anxiety, elok sangat amalkan urutan.
  8. Akhir sekali ia bantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan pembebasan hormon penyekat seperti serotonin.

Bestnya dapat manjakan diri dengan mengurutkan? apapun, semasa proses kehamilan ibu hamil kena selalu dapatkan makanan berkhasiat supaya lengkap nutrisi sekali gus baik untuk kesihatan ibu dan bayi.

Moga sharing kali ni dapat memberi manfaat kepada anda yer. 

Nak dapatkan vitamin Shaklee untuk ibu hamil , boleh contact  Saya ok!

Wana Mohd Tahir,
010-9749611