Ujian dan Dugaan Adalah Cubitan Sayang daripada Allah SWT - ~Its All About Nature n Passion~

Tuesday, 13 February 2018

Ujian dan Dugaan Adalah Cubitan Sayang daripada Allah SWT

Kehidupan kita sebagai hamba takkan pernah sunyi tanpa ujian dan dugaan. Sungguh, ujian tu adalah cubitan sayang daripada Allah SWT. 

Ya, Allah SWT lebih menyayangi Mak. Masa ni penghujung tahun 2015. Mak telah pergi tinggal Kami anak- beranak. Menjengah tahun 2016 anak sulong dah melangkah masuk tahun 1.

Sejujurnya, kalau nak diharapkan gaji Saya yang banyak potongan ni memang terkial² jugak nak survive. Arwah mak banyak sangat membantu. 

Masa ni Saya memang betul² kena kerja kuat demi ank² dan kelangsungan hidup. Bila anak dah mula sekolah, ni la masanya kena berubah total.

 Bayangkan otak saya tak pernah berhenti fikir pasal duit. Fikir duit bukan sebab mata duitan tapi disebabkan kami kena teruskan kehidupan.

Nak survive mesti kena ade duit. Minyak kereta, makan, belanja sekolah n jajan anak². Semua guna duit.  Sepenuhnya perbelanjaan kami anak beranak memang bergantung pada gaji kerja hakiki dan bisnes Shaklee. 

Setiap ujian tu mesti ada jalan keluarnya. Alhamdulillah, pelan² Allah bantu kami. Sampaikan anak sulong cakap " Mama ni peliklah, cakap takde duit tapi ni ada pulak".  Saya ni antara orang yang teraniaya. Jadi setiap apa yg jadi Saya akan cerita je dengan anak. Tak kisahlah dia faham ke tak. Tapi Saya yakin dia akan faham.

Bila Saya ada duit lebih mesti belanja dorang. Tak kira la kalau time tu Saya ada sikit duit ke, Saya belanja la cara sikit. Sebab Saya tahu rezeki yg Saya dapat tu, sebenarnya rezeki yg Allah bagi kat anak² Saya. Saya cuma menumpang je. 

Agen Shaklee Manjung Aktif
Syukur Allah lorongkan hati ni nak makan vitamin Shaklee. Tak sangka Saya dapat jana income dengannya.  InshaAllah demi anak² tercinta Saya mesti fight sampai berjaya.

#tsunamishaklee
#tsunami2018
#hi5geng

No comments:

Post a Comment